Geny i serce
Polmotors
Nie jest tajemnicą, że fundamentem naszych sukcesów są wspólnie wypracowane wartości.
Misja
Misją naszego działania jest: tworzenie innowacyjnych, bezpiecznych i niskoemisyjnych produktów dla liderów branży „automotive”.
Wizja
Wizja naszej firmy wyraża się we wspólnym tworzeniu odpowiedzialnej i otwartej organizacji, wdrażaniu najnowocześniejszych technologii i systemów – aby nasze wskaźniki (jakość, zadowolenie klienta, zysk) pozwalały na perspektywiczny rozwój. Dbamy również o to, aby czerpać z naszej pracy satysfakcję.
Misja i wizja oraz kultura organizacyjna
oparta jest o nasze wspólne wartości.
Jako firma rodzinna uznajemy je jako trwały fundament naszego bezpiecznego i perspektywicznego rozwoju.
Klienci
- Dbanie o relacje i wzajemne zaufanie
- Elastyczność w reagowaniu na zmiany i potrzeby zgłaszane przez klientów
- Okazywanie wsparcia i pomocy w ulepszaniu produktów klienta
- Właściwe komunikowanie zagrożeń
- Dbanie o przestrzeganie standardów i wymagań ustalonych z klientem
- Zachowanie równowagi pomiędzy asertywnością i elastycznością
- Zapewnienie wymaganej jakości produktów i usług
- Uczenie się na porażkach tak aby nie popełniać błędów w przyszłości
Rozwój
- Zdobywanie wiedzy
- Otwartość na nowe zadania
- Czynny udział w nowych projektach
- Wykazywanie inicjatywy
- Zgłaszanie potrzeb podnoszenia kompetencji, szkoleń
- Przekazywanie wiedzy innym
- Poszukiwanie nowych, niestandardowych rozwiązań
- Uczenie się na błędach, wyciąganie z nich wniosków
- Stawianie sobie ambitnych, wysokich celów
- Traktowanie problemów i przeszkód jako szans rozwoju
- Tworzenie organizacji uczącej się poprzez nastawienie na rozwój szeroko pojętej erudycji zawodowej
Szacunek
- Traktowanie innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani
- Dostrzeganie potrzeb innych
- Postępowanie i mówienie bez naruszania godności
- Odnoszenie się do ludzi z szacunkiem
- Słuchanie, przyjmowanie opinii innych
- Pomaganie, poświęcanie czasu, wspieranie
- Zachęcanie do współpracy, aby uzyskiwać wspólne rezultaty - niezależnie czy dotyczą one sukcesów czy porażek
- Obiektywna analiza i wyciąganie wniosków zamiast pustego krytykowania
- Szacunek tworzy więź zgranego zespołu – to w dłuższej perspektywie buduje trwałą przewagę organizacji
Odpowiedzialność
- Postępowanie zgodnie z zasadami
- Wywiązywanie się z zadań, które przyjęliśmy do realizacji
- Zgłaszanie problemów zapewniając odpowiedni czas na reakcję
- Przyznawanie się do błędów
- Przewidywanie ryzyka i konsekwencji
- Wywiązywanie się ze podjętych zobowiązań i obietnic
- Bycie świadomym skutków swojego działania
Współpraca
- Podejście systemowe w realizacji projektów
- Korzystanie z zasad komunikacji
- Burza mózgów i zarządzanie ryzykiem
- Każdy pomysł jest dobry, zakaz krytykanctwa
- Inicjowanie pomysłów, szukanie niestandardowych rozwiązań
- Stosowanie metod i technik identyfikacji przyczyn kluczowych problemów oraz ich systemowej eliminacji
- Zaproszenie do zespołu osób odpowiedzialnych za dany problem/obszar, najlepiej go znających
- Brak dominacji, umożliwienie wypowiedzi innym
Prawda
- Mówienie zgodnie z własnym przekonaniem
- Poszukiwanie przyczyny lub źródła problemu jest znacznie ważniejsze niż szukanie odpowiedzialnego za jego powstanie
- Docieranie do przyczyn zarówno sukcesów jak i niepowodzeń
- Nieukrywanie błędów – w Polmotorsie nie ma problemu, jeśli ktoś sam przyzna się do błędu. Problem rodzi sytuacja odwrotna
- Otwarte zwracanie się o pomoc/wsparcie
- Brak „klakierowania”
- Brak krytykanctwa, stosowanie konstruktywnego przykazu
- Człowiek, który nie przyznaje się do błędu jest płytki, burzy wzajemną harmonię.
Pokora
- Umiejętność słuchania innych
- Przyznawanie się do błędów
- Przyznawanie racji innej osobie
- Brak dominacji
- Mówienie jako „drugi”, wpierw wysłuchanie opinii innej osoby
- Troszczenie się o innych
- Pracowanie nad emocjami, brak agresji
- Szukanie elementów do doskonalenia w samym sobie
- W razie porażki szukanie własnych zaniedbań a nie zaniedbań innych
- „Wiem, że nic nie wiem”
- Pokora jest podstawą rozwoju i sukcesu w każdym wymiarze, osobistym i zawodowym
Nasza unikalna kultura opiera się na 4 wymiarach, które stanowią fundament 4 filarów długoterminowej strategii naszego działania.